Sistem de Management al Calitatii

ISO 9001


Prin simpla prezentare a Certificatului ISO 9001 organizatia poate furniza suficienta incredere in ceea ce priveste angajamentele pe care si le-a luat.

Dintotdeauna preocuparea entitatiilor a fost de a fi competitive si de a castiga pozitii noi. Acestea se pot realiza prin oferirea unor produse sau servicii de o calitate superioara si la un pret cat mai scazut fata de competitori. O modalitate prin care aceste obiective pot fi atinse este implementarea unui sistem de management al calitatii. Acest sistem controleaza toate procesele din cadrul unei organizatii cu scopul de a oferi servicii sau produse de o calitate superioara.

Prin sistem de management al calitatii intelegem un mod de administrare/gestionare a organizatiei care determina un grad sporit de satisfactie pentru toate partile interesate de aceasta.

O organizatie care is desfasoara activitatea in cadrul unui sistem de management al calitatii se apreciaza ca este orientata catre calitate.

O organizatie poate demonstra ca isi desfasoara activitatile in cadrul unui sistem de management al calitatii daca confirma ca are o serie de norme/ reguli de buna practica documentate si, de asemenea, daca exista suficiente dovezi obiective ale aplicarii acestora.


Confirmarea oficiala a faptului ca organizatia are un sistem de management al calitatii implementat si functional, conform standardului ISO 9001:2008 se realizeaza prin emiterea unui document numit Certificat ISO 9001.

Certificatul ISO 9001, emis de un organism ACREDITAT, este un document pe care organizatia poate sa-l prezinte tertilor si care confirma orientarea catre calitate a organizatiei, confirma implementarea : existenta si functionarea sistemului de management din cadrul acesteia.

Standardul ISO 9001:2008 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate in cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, productie, furnizarea de servicii, desfacere, aprovizionare, tratarea neconformitatilor etc.)
Standardul poate fi aplicat in orice tip de organizatie, oricare ar fi domeniul de activitate si indiferent daca este o firma bazata pe profit, organ al administratiei publice, departament guvernamental, universitate sau spital.

Comments are closed.